Framtidsfredag utsolgt 71 dager på forhånd

– Det nesten utrolige har skjedd, Framtidsfredag 2025 er utsolgt. 2400 billetter er solgt, før vi har lagt ut en eneste sesjon, sier daglig leder i Framtidsfredag, Gunnhild Tettli.

Det er en solid bekreftelse på at Framtidsfredag på få år både har blitt en suksess, og den store og viktigste møteplassen i Midt-Norge. Men Framtidsfredag begynner også å bli lagt merke til nasjonalt, for det selges stadig flere billetter til personer utenfor Trøndelag.

– Jeg har aldri opplevd noe lignende. På tirsdag denne uka hadde vi solgt 70 prosent av billettene. To dager etter er vi utsolgt, sier daglig leder i Framtidsfredag, Gunnhild Tettli.

Bredde og relevans
Årsaken mener prosjektleder i Framtidsfredag, Svein Bjørge, er en kombinasjon av en bredde og relevans.
– Vi har de mest spennende og tidsaktuelle temaene, foredragsholderne og debattantene. Kvaliteten som er levert i tidligere utgaver av Framtidsfredag betyr veldig mye, og årets program tegner til å bli vårt beste så langt, sier han.

Bjørge mener også det er viktig at de som deltar på scenen opplever oss som interessante, og trekker frem en uttalelse fra Erna Solberg etter fjorårets konferanse, som han mener er selve essensen i hva Framtidsfredag ønsker å være:

Jeg syntes det var veldig kjekt å besøke Framtidsfredag, også liker jeg at Framtidsfredag kanskje er en litt utypisk konferanse som både favner bredere, men hvor man også tillater at debattanter kan snakke i litt lenger resonnementer og se fremover, heller enn korte replikker og angrep. Det tror jeg styrker samfunnsdebatten veldig.

Roser samarbeidet
Gunnhild Tettli roser samarbeidet til alle som bidrar til at Framtidsfredag blir en realitet år etter år.
– Vi tror nøkkelen til suksessen er den kjempedugnaden som ligger bak. Mer enn 250 nøkkelpersoner fra private bedrifter, offentlige virksomheter og frivillighet jobber sammen om dette i en åpen og kreativ prosess. Her bidrar mange med mye! – Nå gjelder det å levere, og det skal vi klare, sier Gunnhild Tettli.

Facebook
Twitter
LinkedIn